Με το φθινόπωρο να ‘ρθεις vol II

Η Ελένη Κωστοπούλου επιστρέφει ορεξάτη, για να συνεχίσει τους ελεύθερους συνειρμούς για τις συλλογές που της άρεσαν. Και ναιναι, είναι και αυτό τόσο ωραίο κείμενο μόδας όσο και το προηγούμενο.

Chloe: Η βαρετή αναμονή του θαύματος στην μεταχριστουγέννεια εποχή μετατράπηκε σε άφιξη, με έναν αριστοτεχνικά ρηξικέλευθο τρόπο, και από τα λεπτεπίλεπτα, λευκά χέρια της Keller για την Chloe. Έκπληξη ουδεμία βεβαίως καθότι η Chloe παραμένει ένας κήρυκας “ονειροσύνης” πατώντας μαγικά όμως πάνω στο σύγχρονο, το καινοτόμο και το θηλυκό. Η διακοπή της απο την υπερσεβεντίλα και την διαρκή πλισεδούρα οδήγησε σε ένα πιο ώριμο προφίλ από εκείνο της προηγούμενης  συλλογής Fall, και μετουσιώθηκε σε πλήρη σχεδιαστική απο-επαναστατικοποίηση. Εδώ μιλάμε για ενσυνείδητη ραπτική τιμιότητα, μορφικά εκπληρωμένη στo Lothlorien της Μέσης Γής απο την ίδια την Galadriel, αν την εντάξεις στο 2014 και στην κρατούσα στυλιστική ιδεολογία. Οι Chloe συνοδοιπόροι θα παρατηρήσουν πιο παραστατικά σχέδια, ογκώδη παλτά-κουκούλια σαν προέκταση της κλασσικής Chloe-sque ρευστότητας και εξευγενισμένο layering απόλυτης αισθητικής αφοσίωσης. Σε μια τολμηρή αποδέσμευση εικόνας, το στερεότυπο του ανέμελου “Chloe girl” συνυφασμένο με την ξανθομαλλούσα Bardot γίνεται διανοούμενο κορίτσι πόλης και μας κοιτάζει με μάτι παρθένο και “εξαγωνομετρικό κεφάλι ποιητή”.

Chloe

Chloe

Chloe

Chloe

Chloe

Vionnet: Μυθολογικά καταρτισμένη, η Μαντελειν του 1876 απελευθέρωσε τη γυναικεία φιγούρα από τους κορσέδες και εισήγαγε ρευστότητα με αρχαιοελληνική κομψότητα. Λες και αυτά δεν ήταν αρκετά, επινόησε το coupe en biais και κατάλαβε πρώτη απο όλους οτι τα φορέματα “χαμογελούν”. Οπότε “Αγάπη Ξανά” όχι απο την Doris Lessing, αλλά για την Vionnet. Η σημερινή creative director του οίκου Goga Ashkenazi έχει έντονα αντιληφθεί την κρατούσα αισθητική και χωρίς ίχνος έπαρσης δημιούργησε μια Pre Fall βασισμένη στο carnation και hot pink που έμπλεξε με ρουμπινί κόκκινο και γκρι αναιρώντας τα χρωματικά κατεστημένα του αναγνωρίσιμου σεταρίσματος. Η λογική αλληλουχία των πτυχώσεων στα περισσότερα κομμάτια φαντάζει ως σθεναρός αντίπαλος του boxy μινιμαλισμού των υπόλοιπων σχεδίων, και η χρωματική παρέμβαση του forest green αναστηλώνει την καλή διαχρονική παρισινή κομψότητα μακρυά απο standard λαδωμένου μαλλιού και waif ρωμαλεότητας. Υπηρετώντας τη δομή του οίκου, η σημερινή Vionnet πέταξε παραπέρα απο την Ελλάδα και παρασκεύασε ροζ Origami τελείωμα σε εκείνο το μαύρο σακάκι, ανάγλυφο ενός εικαστικού παραδείσου, που δεν είναι ίσως για σχολιασμό αλλά για αυθεντική διακόσμηση της όρασης και πρακτική αισθητική θεμελίωση των νεότερων, με εξαίσιο “φίλτρο αρχιτέκτονα”.

Vionnet

Vionnet

Vionnet

Vionnet

Vionnet

Vionnet

Vionnet

Vionnet

Acne: ‘Οπως η γλώσσα υπηρετεί το λόγο έτσι και η ACNE υπηρετεί την σκανδιναβική αισθητική τακτική, με συστηματικούς συνομιλητές το δέρμα πρόβατου και το μαλλί. Στην Pre Fall αυτή, αλλαγές ουσίας και καινοτομίες δεν υπήρξαν, τουλάχιστον όχι πιο σημαντικές από την εισαγωγή συγκεκριμένης μαύρης και κόκκινης απλίκας ξεπατικωτούρα, δημιουργία του Johansson junior (φαντάζομαι παιδικό κάθισμα στο Mini Convertible και ψαλιδάκι Kalle Och Hobbe). Παράλληλα, καθόλου βαρετά τα draped μάλλινα κομμάτια, αλλά και, σύμφωνα με το έθιμο, εξαίσια δουλεμένα με κλασικό mix υλικών (όπως μετάξι, αντί για ακρυλικό, κολάν και νεοπρέν στα μπουφάν και τα φορέματα). Αν δεχτούμε δε οτι η έμφαση στα coccoon σχήματα της συλλογής ήταν δροσερό αεράκι έμπνευσης εκπνεόμενο του εξοχικού του Johnasson έξω απο την Στοκχόλμη, θα παραμείνουμε φανατικοί υποστηρικτές της ACNE, της υποδειγματικής επινόησης και της ποιητικής δομής της.

Acne

Acne

Acne

Acne

Acne

Acne

Acne

Valentino: Η συγχώνευση δύο διαφορετικών τεχνοτροπιών, ο γεωμετρικός ντανταϊσμός (αποφασιστικά θα ομολογήσω ότι βρήκα χρώματα ζωγραφικής Ντυσάν 1912), Τολκινικοί διάκοσμοι με αετούς του Μάνγουε απο τη Μέση Γη και ιερές πεταλούδες διατύπωσαν έναν νέο παραμυθένιο κόσμο Valentino με τον πιο εκλεπτυσμένο εξωφρενισμό. Καθένα απο τα καθαρά διαταγμένα looks είναι τόσο έργο τέχνης όσο και οι νότες συμφωνίας σε παρτιτούρα. Κασμιρένιες κάπες, δέρμα πρόβατου-σκαλισμένο ανάγλυφο γεωμετρικής δομής και πουδρέ φορέματα για πριγκίπισσες σε γκαλερί τέχνης. Βερμούδες και oversized παλτά αποπροσανατολίζουν απο τον διακριτό Valentinισμό, αλλά, μελετώντας καλύτερα, η μαστοριά τού ραψίματος συμπυκνώνει την δικαιολογημένη υπεροχή του οίκου σε όχι ένα και δύο αλλά 78 ολοκληρωμένα looks. Δεν νιώθουμε ήδη PINterested;

Valentino

Valentino

Valentino

Valentino

Valentino

Valentino

Valentino

Valentino

Valentino

Valentino

Leave a Reply

Your email address will not be published.