H περίπτωση Nik Kacy είναι αυτή του ανθρώπου που γεννήθηκε κορίτσι και, προχωρώντας στη ζωή, επέλεξε να προσδιοριστεί ως “gender neutral individual”, και να υποβληθεί σε όλες τις απαραίτητες επεμβάσεις – στην πορεία των αλλαγών, και με δεδομένη την αγάπη για το καλό αντρικό ντύσιμο, αποφάσισε να σχεδιάσει τα παπούτσια και τα αξεσουάρ που δεν έβρισκε επειδή, τις περισσότερες φορές, ό,τι υπάρχει στην αγορά είναι αρκετά φορτισμένο με την ταυτότητα του φύλου στο οποίο απευθύνεται. Ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ κατηγοριοποιούνται είτε σε “κοριτσίστικα” είτε σε “αγορίστικα”, αδυνατώντας να καλύψουν ανάγκες ενός ανθρώπου που δεν νιώθει υποχρεωμένος να ταυτιστεί με κάτι από τα δύο. Η συλλογή παπουτσιών Nik Kacy είναι και για αγόρια και για κορίτσια, σε σχέδια και νούμερα που καλύπτουν τους πάντες – σίγουρα η πιο συνειδητοποιημένα unisex σειρά που έχει σχεδιαστεί. Τα αγόρια που επιλέγουν να φοράνε και κάτι άλλο σε παπούτσι εκτός από σνίκερς και τα κορίτσια που αγαπούν το ανδρόγυνο ντύσιμο, θα βρουν εδώ από μποτάκια μέχρι brogues και desert boots.
O σχεδιαστικός στόχος του εγχειρήματος που μπορείς αν θες να στηρίξεις στο Kickstarter είναι να υπογραμμιστεί ότι το στυλ δεν είναι θέμα φύλου αλλά θέμα εντελώς προσωπικής αισθητικής (εγώ πιστεύω, ας πούμε, ότι οι ασθητικές είναι τόσες όσοι και οι άνθρωποι, και για αυτό δεν στέκουν και φράσεις όπως “προσβολή της αισθητικής, αλλά αυτό είναι μια άλλη κουβέντα που μπορούμε να ανοίξουμε μια άλλη φορά). Τα παπούτσια που θα βρεις είναι δερμάτινα μεν αλλά κατά τη δημιουργία τους έγινε έρευνα βιωσιμότητας του υλικού, αφού μεταξύ των στόχων της φίρμας είναι και “η πίστη στις αρχές της ανακύκλωσης και της οικολογικής μόδας”. Αν σου αρέσουν τα παπούτσια, έχε στον νου ότι σύντομα ακολουθούν ζώνες, πορτοφόλια και κοσμήματα που θα είναι φυσικά επίσης εντελώς unisex.
Όσο για τα παπούτσια, από τα οποία ξεκίνησε και το προτζεκτάκι, το επόμενο σχέδιο είναι η κατασκευή ζευγαριών με ψηλότερα τακούνια που όμως θα απευθύνονται και σε άντρες που θα ήθελαν να τα δοκιμάσουν, καθότι, τι λέμε τόση ώρα, το φύλο δεν πρέπει να στέκεται εμπόδιο σε τίποτα, και οι “ρόλοι” που έχουν οριστεί κοινωνικά δεν είναι αρκετοί για να εμποδίζουν κανέναν να δοκιμάζει. Όσο για την εταιρεία, βρίσκεται όπως θα δείτε πολύ κοντά στον στόχο του fundraising, και το όνειρο όσων δουλεύουν για αυτήν αφορά την εξάπλωσή της και την ταύτισή της με την αποθέωση της διαφορετικότητας.
Photo: Labeling Men