H Ελένη Κωστοπούλου γράφει στο Fashionism για τις αγαπημένες της κολεξιόν Pre-Fall 2014. Πρόσεξε, το να έχεις αναφορές είναι απαραίτητo!
Chanel: Υπάρχει αυτή η post rock μπάντα που ονομάζεται Don’t Mess With Texas, η οποία ουδεμία σχέση έχει με US of A, έχοντας δημιουργηθεί στο Ζάγκρεμπ. Αντίστοιχα οξύμωρη για τους πολλούς (count me in) ήταν η παρουσίαση της Chanel Pre Fall συλλογής στην πατρίδα του Meatloaf, το Dallas. Ο Keizer Karl ανατρέποντας το ευθύγραμμον των προσδοκιών, αναλογίστηκε οτι η σχεδιαστική του ακεραιότητα θα μετατοπιζόταν σε ανίερη παραμόρφωση αν παρουσίαζε τα αμιγώς καουμπόικα και “αμερικάνα” άμφια του στο Παρίσι. Στα μάτια μου η συλλογή είναι πεισματικά φτιαγμένη για μια εκλεκτική Dolly Parton σε editorial του Lula με θέμα το Lone Star State υπο το ομιχλώδες ινσταγκραμικό φίλτρο “Nashville”. Πλεκτά πόντσο με Νάβαχο σημεία στίξης και “Southern Belle” προπολεμικά αρχέτυπα καγχάζουν δίπλα σε υποτονικές μπαρμπαρέλα εκδηλώσεις. Απο την άλλη, το “Μάβερικ”, αυτή η Μελ Γκίμπσον-Τζοντυ Φόστερ ναϊντίλα στην αμερικανική δύση, ήταν η αντανακλαστική μου αναφορά όταν τέλειωσα το slideshow της παρουσίασης, και, χωρίς να είμαι και έξπερτ, σκέφτομαι οτι θα ικανοποιούσε τις αυτάρεσκες γυροκοιταξούδες του καθρέφτη, ειδικά αν διαβάζουν πολύ Nathaniel Hawthorne και έχουν και girlcrush την Laura Ingalls ή την Ποκαχόντας. Νιώθω οτι η εποχή της ανασυγκρότησης κάπως είναι επίκαιρη και αν η Chanel νομιμοποιεί τα βεστιαριοκουστούμια εποχής ποιος θα πει τελικά “Frankly dear, I don’t give a damn”;
Proenza Schouler: Αυτά τα δύο αγόρια-θαύματα έχουν αγάπη για το πολυτελές περίπλοκο, και την πραγμάτωναν με υφάσματα και βελόνες πριν ακόμή καν αποφοιτήσουν απο το Parsons και γίνουν τα teacher’s pet του Barney’s. Έντεκα χρόνια μετά, ήδη ζουν στο μέλλον και παρόλες τις gaucho μεξικάνα αναφορές, λειτουργούν εμφανέστατα μέσα απο το απόκοσμο sci-fi και το εξωγήινο. Να τι είχε η συλλογή: Δερμάτινα υποδήματα που θα έπλεκαν κορίτσια Predator για να ρολάρουν αεράτα σε ένα αντίστοιχο συμπαντικό Paris FW, σουέντ δέρματα που θα είχαν επεξεργαστεί με μαεστρία αφανίζοντας ένα ολόκληρο χωριό απο ειδικές δυνάμεις, κουβερτέ τρισδιάστατες ρίγες και γιακάδες γαρνιρισμένοι απο προβιές – απομεινάρια τροφής λίγο πριν εξαφανιστούν με το χαρακτηριστικό αόρατο καμουφλάζ τους στα #youcantsitwithus διαστρικά στέκια τους.
Derek Lam: Πόσο swag η Andonina Petkovic με το που μπαίνει η εισαγωγή της συλλογής Pre Fall! Print screen μαλλούρα και θρήνος ακολούθως πρώτου λουσίματος μετα κομμωτηρίου, 679 υφάσματα φαινομενικά ατάκτως ερριμμένα με αρχιτεκτονική μίνιμαλ χροιά Palm Springs… μια μοντερνιά με τιτάνια εικαστική αξία και κάθε εικόνα να αποτελεί την προβολή μιας εκπληκτικής ενδυματολογικής διαύγειας και εγρήγορσης. Μέσα στο συρφετό της επανάληψης ίσως εδώ η υπηρέτηση της στερεότυπης φιλαρέσκειας να μην είναι το ζητούμενο, γιατι, υπονοείται, η τύπισσα που ντύνεται με σωστό layering καλπάζει στη διαδρομή της ελευθερίας καταρρίπτοντας κάθε αισθητικό δόγμα. Η επεξεργασία στα υφάσματα παράγει τη μόνη αποστομωτική απάντηση στις υπόλοιπες pre fall μετατρέποντας μαγικά το mohair σε γούνα και την μαροκινή παντόφλα στο επόμενο πρωτοποριακό Birkenstock. Διακοσμήσεις και πεταρίσματα πέρα απο κρεμάμενα κρόσσια και στρατηγικά τοποθετημένα κομμάτια δέρμα δεν προσφέρει ο Derek Lam αλλά προσδίδει φυσιογνωμία ανεπητίδευτη, άνετη και άκρως manrepellική.
1 Comment