Λίγες συλλογές θα βρεις εφάμιλλες “των ξένων” και στη σύλληψη και στην παρουσίαση και ο Γιώργος Ελευθεριάδης, για φέτος τον χειμώνα, έφτιαξε δύο. Η πρώτη, η “Belle de la journée” σπάει τη βασική παλέτα του σχεδιαστή με λίγο χρώμα, την ίδια στιγμή που η δεύτερη, η YESymphony επιμένει στα ερεβώδη ρούχα: το σκούρο σπάει με λίγες λάμψεις αλλά επίσης σε μη-φωτεινές αποχρώσεις. Η επιρροή των 60s είναι εμφανής στο design και των δύο συλλογών, αλλά η πρώτη είναι εμπνευσμένη από την εν δυνάμει καθημερινή γκαρνταρόμπα μιας ηθοποιού της εποχής ενώ η δεύτερη λοξοκοιτάει στο αβάν γκαρντ της ίδιας περιόδου, με πολυμορφικά κομμάτια, ακόμα πιο ξεδιάντροπο layering και όγκους. ‘Ετσι, ενώ τα ρούχα της Belle de la journée δείχνουν κυρίως να ακολουθούν, με μικρές ζαβολιές, τη γραμμή του σώματος, η YESymphony, αποφασίζει να παρεκκλίνει, να καλύψει και να δώσει κίνηση που δεν πυροδοτείται πρωτίστως από το σώμα αλλά από το κάθε κομμάτι ξεχωριστά και την κίνηση υφάσματος και χρώματος.
Και οι δύο συλλογές του Ελευθεριάδη έχουν αφετηρία τους τον μινιμαλισμό, πανταχού παρόντα στη δημιουργικότητά του από την αρχή της πορείας του, στην αλληλεπίδραση μεταξύ εντελώς θηλυκού και ανδρόγυνου στυλ και στα προσεγμένα υφάσματα που αναμιγνύονται μεταξύ τους για να δημιουργήσουν συγκρούσης υφής: μαλλί, μετάξι, βελούδο, τσόχα, δέρμα, μπλέκονται προσεκτικά αλλά με πρώτη σκέψη στο μολύβι του σχεδιαστή την αποφυγή της στασιμότητας και της ακαμψίας. Ο ίδιος, ειδικά για την ιαπωνίζουσα (ή βελγίζουσα) YESymphony, λέει πως πρόκειται για έναν χαοτικό χορό στον οποίο όλοι όσοι ενδύονται το ρούχο είναι καλεσμένοι, και στον οποίο τον ρυθμό δίνουν κίνηση και αρμονία. Στα σχέδια του Ελευθεριάδη ο αέρας των στενών του άστεος και ένα είδος ποιητικού, ή και εικαστικού, πνεύματος, είναι διακριτά παντού και σχεδόν υπογράφουν μαζί του κάθε κομμάτι.
Παρακάτω θα δεις τα αγαπημένα κομμάτια του Fashionism από τις δύο συλλογές, και επειδή μπορεί να μην έχουμε τα ίδια γούστα, θα μπεις και εδώ να ρίξεις μια ματιά και στα υπόλοιπα.
BELLE DE LA JOUREE
SYMPHONY