Εκεί που έβλεπε Mad Men, η Ναταλί Σαϊτάκη σκέφτηκε πως η Megan Draper της θυμίζει την Τζένη (μία είναι η Τζένη). Κοιμήθηκε, ξύπνησε, το έψαξε.
Θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον αν ερχόταν στη ζωή κάποιοι από τους φανταστικούς χαρακτήρες των αγαπημένων μας σειρών. Για παράδειγμα, η Alicia Florrick να πατάει γόβα στο Πρωτοδικείο της Πρώην Σχολής Ευελπίδων, η Lady Mary Crawley να πίνει το τσάι της στο Petite Fleur κι ο Agent Dale Cooper να τρώει φρέσκα ντόνατς στο αστυνομικό τμήμα Κυψέλης.
Η δική μου καλπάζουσα φαντασία το πήγε ένα βήμα παραπέρα: πώς θα ήταν αν υπήρχε στ’ αλήθεια η Megan Draper κι αν ζούσε η Τζένη Καρέζη. Κι αν αυτές οι δύο συναντιόταν κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.
Κανένα κοινό δεν θα είχαν η πρώην σύζυγος οδοστρωτήρα (λέγε με Don Draper) νυν υποκριτικό φυντανάκι του Hollywood με την αγαπημένη ηθοποιό.
Εκτός από την γκαρνταρόμπα τους.
Τα «αυστηρά» 60s επέβαλαν ένα σφιχτό εργασιακό dress code, όπου μπορούσες να παίξεις κυρίως με τα χρώματα και δευτερευόντως με το κόψιμο κάθε ρούχου. Όσο φυσικά το μήκος παρέμενε σταθερά στο γόνατο ή κάτω από αυτό. Τα σκουλαρίκια παρέμεναν πάνω στους λοβούς των αυτιών, τα μαλλιά χτενιζόταν σε σφιχτά καρέ με vagues στις άκρες ή δενόταν σε ψηλά σφιχτά σινιόν και τα παπούτσια ήταν κυρίως γοβάκια. Με τακουνάκια, μυτάκια και άλλα υποκοριστικά στοιχεία.
Η Megan Draper, όσο την έλεγαν ακόμα Megan Calvet, εργαζόταν στη διαφημιστική του αντρός της ως γραμματέας και περίμενε να λάμψει ως διαφημίστρια. Τα επαγγελματικά της σχέδια ανατράπηκαν μετά από ένα ταξίδι αναψυχής, όπου έκανε τη Maria Von Trap για τα παιδιά του Don.
Η Τζένη Καρέζη με τον Αλέκο Σακελλάριο. Βραδινή έξοδος σε κοσμικό κέντρο των Αθηνών. Κομψό φόρεμα με μέση και φιόγκο μπροστά, ελαφρά κρεπαρισμένο μαλλί και eyeliner.
Μέρα εργασίας στην Sterling Cooper Draper & Pryce. Η Megan Draper μπαίνει στο λόμπι της εταιρίας προβληματισμένη. Σπάει τη διχρωμία με την πορτοκαλί ρίγα και το καλοκαιρινό γαλάζιο μαντό.
Βραδιά διασκέδασης για τη Τζένη, με το ριγέ της και τον Alain Delon στο πλάι. Στην άκρη αχνοφαίνεται ο Luchino Visconti. Δε θα μάθουμε ποτέ αν ισχύει η φήμη ότι ο Alain προσπάθησε να, πώς το λέγανε στα ‘60s, «κορτάρει» τη Τζένη, προς απογοήτευση της Romy Schneider, που ήταν επίσης παρούσα στο τραπέζι.
Το βεραμάν (που κανονικά είναι βεραμάντ, που σημαίνει πράσινο αμύγδαλο, τσαγαλί, δηλαδή) φωτίζει τόσο πολύ τη Megan, που σχεδόν εξαφανίζει από δίπλα της τον Don, την ώρα που περιδιαβαίνουν τους διαδρόμους της εταιρίας. Ο στραβός γιακάς με το εμπριμέ μαντίλι εξαντλούν την επιτρεπόμενη για την εποχή τσαχπινιά εμφάνισης γραμματέων της Madison Avenue.
Η Τζένη με τη Μελίνα στο θέατρο. Φόρεμα με παρτούς ώμους και comme – il – faut φιόγκο που προσπαθεί να τραβήξει το βλέμμα. Από ΑΥΤΟΥΣ τους ώμους. Δύσκολο, δεδομένου ότι, πέραν των υπολοίπων, πάνω από αυτούς τους ώμους κρέμονται δυο εντυπωσιακά σκουλαρίκια, που φωτίζουν τα κατάμαυρα γυαλιστερά μαλλιά της.
Η πρώτη υποκριτική πράξη της Megan, το πρώτο (και τελευταίο) πάρτι – έκπληξη για τον Don και η ερμηνεία του Zou Bisou Bisou μπροστά σε πλήθος συνεργατών της SCD&P. Ήταν εκεί που ο Roger ρώτησε τη νεαρότατη σύζυγό του Jane «Γιατί δεν είσαι σαν αυτήν;». Κι αυτή τον αποστόμωσε ρωτώντας τον με τη σειρά της «Εσύ γιατί δεν είσαι σαν αυτόν;».
Έτσι είναι αυτά, παιδιά. Ζου μπισού μπισού. Μουά, φιλάκι.
Η Τζένη, η Αλίκη και ο «Σερ» Μπιθικώτσης, κάποιο βράδυ στην Αθήνα. Η Τζένη φοράει λευκό φόρεμα με διαφανή μανίκια, όπως η Megan φόρεσε, σε αντίστοιχη βραδινή περίσταση, μαύρο φόρεμα με διαφανή μανίκια. Ας πούμε ότι το αντίστοιχο της Jane (του Roger ντε) στην προκειμένη περίπτωση είναι η Αλίκη.
Η Megan φρεσκάρει το κραγιόν της μπροστά από το γραφείο του Don. Αγαπάει το μπλε. Υπάρχει και ανταπόκριση. Ο κότσος έχει κατέβει ένα επίπεδο πιο κάτω και η φούστα έχει ανέβει οριακά πάνω από το γόνατο.
Βάλε το κραγιόν σου και μετά πήγαινε να υποβάλεις παραίτηση. Σε περιμένουν άλλα πράγματα, πιο ουσιώδη.
Η Τζένη με τον πρώτο της σύζυγο, Ζάχο Χατζηφωτίου, στο πάρτι μετά το γάμο τους. Μια μεσούλα τόση δα. Η κυρία πίσω από τον Ζάχο μάλλον τη φθονεί. Δικαίως.
Ο Μίδας μέσα της. Ή μάλλον, έξω της. Η Megan πιρπιρίζει σαν διασταύρωση Κλεοπάτρας με «Crazy Girl I love you», καθήμενη σε ρεστοράν περιωπής του Manhattan. Το ύφος κάτω από το ποστίς λέει «Don, άσε κάτω τη μπουκάλα». Εμπειρικά θα μαντέψω πως δεν την άφησε.
Η Τζένη στις Κάννες. Κλεοπάτρα ως προς το βάψιμο των ματιών. Γούνινη ετόλ, για να κομποζάρει τον ανοιχτόχρωμο ταφτά με απλικαρισμένα στολίδια.
Η Megan, στο χαλί του σπιτιού της, διαβάζει εφημερίδα. Τζιν παντελόνι, μαύρη μπλούζα με λαιμόκοψη. Εμπριμέ μαντίλι φορεμένο σαν κορδέλα στο κεφάλι. Τι να πω, εγώ συνήθως όταν κάθομαι στο σπίτι φοράω κάτι ξεβαμμένες από τη χλωρίνη φόρμες. Γι’ αυτό, ίσως, δε θα γίνω ποτέ η Megan.
Καλά, έχει και κάποια σημασία το μπόι. Ναι, ξέρω, και το πρόσωπο.
Αντράκι, αντράκι, ο Πύργος του Άιφελ. Το παριζιάνικο αεράκι τής ανακατεύει τα μαλλιά και της κουνά το μαντίλι.
Τί να πω, εγώ συνήθως στο Παρίσι κυκλοφορώ με κάτι φόρμες. Τουλάχιστον όχι τις ξεβαμμένες, στα ταξίδια παίρνω μαζί μου τις καλές.
Πάλι στα καλύτερα την πήγε ο Don. Φόρεσε τη χρυσοποίκιλτη κοραλί τουαλέτα της, έπιασε ψηλά τα μαλλιά, ισοπέδωσε τα πάντα γύρω της (αδίκως τον αποκάλεσα οδοστρωτήρα τον άντρα της τελικά, κι αυτή δεν πάει πίσω), αλλά στο μεταξύ το μετάνιωσε που ξεπόρτισε. Κι αυτό φαίνεται ξεκάθαρα.
Η Τζένη με καλή παρέα, τον δεύτερο σύζυγό της Κώστα Καζάκο, τον Κώστα Καρρά και τον Πέτρο Φυσούν. Ακούνε προσεκτικά τον Charlton Heston, μάλλον να διηγείται τις κακουχίες που πέρασε στα γυρίσματα του Ben Hur. Το φόρεμα της Τζένης είναι ριχτό, ταφταδένιο, με ντυμένα κουμπιά στο ντεκολτέ.
Η Megan μετακομίζει γιατί χωρίζει. Για του λόγου το αληθές, πρώτα μετακόμισε κι ύστερα χώρισε. Κάθεται στη βεράντα του σπιτιού της στην Καλιφόρνια και λιάζεται διαβάζοντας ένα σενάριο, μέχρι που χτυπάει το τηλέφωνο. Θυμάται ότι έχει κι έναν άντρα στην άλλη άκρη της Αμερικής. Μέχρι που δεν τον έχει πια.
Δεν πειράζει, φοράει ωραιότατο καφτάνι.
Η Τζένη σε στιγμές χαλάρωσης στη βεράντα της. Ανάμεσα στην ίδια και τον Κώστα Καζάκο, ο μικρός Κωνσταντίνος. Δε νομίζω να της πήγαινε άλλο χρώμα περισσότερο από αυτό το βαθύ γαλάζιο του ουρανού.
Η Megan στη Χαβάη, με μίνι καφτάνι που έχει ντυμένα κουμπιά, καπέλο και στρογγυλά γυαλιά με κοκαλί σκελετό.
Η Τζένη στο σπίτι της, με πράσινο καφτάνι και «χαϊμαλιά», σε μια πιο χίπικη εμφάνιση.
Πάλι τρώνε. Αυτός δηλαδή, αυτή δε νομίζω. Η επέλαση του εμπριμέ των 70s συνεχίζεται. Το κολιέ – statement πάνω σ’ ένα τόσο busy ρούχο δε φαίνεται παράταιρο. Ούτε τα ογκώδη σκουλαρίκια. Ούτε το κρεπάρισμα. Παράταιρο θα χαρακτήριζα μόνο το μειδίαμα του Don.
Η Τζένη πουδράρεται για τη φωτογράφιση ενός περιοδικού της εποχής, φορώντας το αγαπημένο γαλάζιο χρώμα σε μπούστο, με ασορτί φούστα και πολλά χρυσά κοσμήματα.
Τώρα κατάλαβα γιατί είδε κι αποείδε η Megan και μετακόμισε τρεις χιλιάδες μίλια μακριά από τη Νέα Υόρκη. Ένα βράδυ δεν κατάφερε να καθίσει σπίτι της η γυναίκα. Εκεί που κάθε βράδυ ήθελε να ηρεμήσει πάνω στον καναπέ, ερχόταν από τη δουλειά ο Don κι έλεγε «Ντύσου, θα σε κυκλοφορήσω». Ε, πήγε στην Καλιφόρνια, όπου κατάφερε εν τέλει να καθίσει σπίτι της.
Θα μπορούσα να συντάξω ένα μίνι μανιφέστο για τη συγκεκριμένη εμφάνιση, παρότι δε συγκαταλέγεται στις πιο εντυπωσιακές της. Η ουσία κρύβεται στη λεπτομέρεια: το κρεπ ύφασμα, το κόψιμο – «πουκάμισο», ο φαρδύς γιακάς, τα ογκώδη chevalier δαχτυλίδια, το κολιέ με τις πέτρες. Όλα αιχμαλωτίζουν την εποχή. Κι όλα αιχμαλωτίζονται από τη γοητεία της Τζένης.
Αν λοιπόν ποτέ συναντιόταν η φανταστική Megan με τη φανταστική – με την άλλη έννοια – Τζένη, θα μιλούσαν για την υποκριτική, το κλίμα στην Καλιφόρνια και την Ελλάδα, τους άντρες τους, τα μεγάλα γεγονότα της εποχής.
Όλοι, όμως, θα θέλαμε να τις δούμε και ν’ ανταλλάζουν ντουλάπες.