To σόι τους

Η Ναταλί Σαϊτάκη κηρύσσει τους Tenenbaums το πιο φάσιον κόνσιους σόι του σινεμά και παραληρεί για την οικογενειακή στιλιστική υπερπαραγωγή.

Σχεδόν κάθε οικογένεια έχει μια «νόρμα», μια μανιέρα με την οποία συμπεριφέρεται, σε όλα τις εκφάνσεις της ζωής της. Οι λόγοι για τους οποίους παρατηρείται να συμβαίνει κάτι τέτοιο, είναι ευνόητοι. Θα αναφερθώ, διηγηματικά, μόνο στην ανθρώπινη φύση και την ποικιλία των συμπεριφορών που οφείλονται σ’ αυτήν.
Μια από τις αγαπημένες μου κινηματογραφικές «οικογένειες» είναι οι Tenenbaums. Του κυρίου Royal, ναι. Αυτή η οικογένεια με τα παιδιά–θαύματα, τον πατέρα–καλοπερασάκια, τη μάνα–«όλα για τα παιδιά μου» κι όλους τους «δορυφόρους» της, όπως τον γείτονα Eli Cash, που πάντα ήθελε να είναι μέλος αυτής της οικογένειας και το φλερτ της μαμάς Etheline Tenenbaum, κ. Herman Blume.
Η δουλειά του χαρισματικού – για μένα λατρεμένου – Wes Anderson συμπυκνώθηκε από τον Matt Zoller Seitz σε έναν τόμο με τίτλο «The Wes Anderson Collection» κι εκδόθηκε το φθινόπωρο που μας πέρασε από τον οίκο Abrams της Νέας Υόρκης. Πρόκειται για ένα ιδιότυπο scrapbook με φωτογραφίες, σκίτσα και συνεντεύξεις για τις ταινίες του. Βαρύ, στα χρώματα της παλέτας του σκηνοθέτη, προσεγγίζει τις σκέψεις του και παραθέτει μνήμες και εικόνες από το Rushmore ως το Moonrise Kingdom.
Το είχα προπαραγγείλει, άργησε να έρθει κι από τότε το διαβάζω λίγο λίγο κάθε βράδυ (κάνοντας και κοιλιακούς ταυτόχρονα, στην προσπάθεια να το σηκώσω από το κομοδίνο).

Η παλέτα του Wes Anderson βρήκε ιδανικό έδαφος για να ξεδιπλωθεί στην περίπτωση των Tenenbaums. Αφήνω στην άκρη τα σκηνικά κι εστιάζω στην ενδυματολογική προσέγγιση κάθε χαρακτήρα, η οποία «προδίδει» πολλά από τα χαρακτηριστικά κάθε μέλους της οικογένειας. Μέσα από τα ρούχα τους προκύπτουν οι εμμονές, οι ανασφάλειες, οι φιλοδοξίες, οι ικανότητες καθενός και κυρίως, το «από μέσα άνεση, απέξω το προσωπικό μου στυλ» (inner comfort θέλω να το αποκαλέσω αυτό, αδόκιμα ίσως, αλλά τί είναι δόκιμο με αυτό το σόι στο κάτω κάτω).

Μπορείς να ντυθείς κι εσύ Tenenbaum και να βγεις έξω. Όποιος απ’ όλους θέλεις.

Royal Tenenbaum

CanaliΜωβ κοστούμι με γκρι νερά, γραβάτα σε θερμά χρώματα, τριγωνικό έντονο πέτο, από την ανοιξιάτικη συλλογή του οίκου Canali για το 2014.

Canali
Χοντρή ρίγα στο σακάκι, και πάλι έντονα πέτα, χωρίς γραβάτα, για έξαλλες εξορμήσεις με τα εγγόνια Tenenbaum, παιδιά του «έχω πάρα πολλά νεύρα» Chas.

Η Etheline Tenenbaum

Στα εξηντακάτι της προτιμά τα μονόχρωμα ταγιέρ σε παστέλ χρώματα κι απλές γραμμές. Less is more. Εξάλλου και με λινάτσα να έντυνες την Angelica Houston, πάλι θα «έδειχνε» πάνω της.

Christopher Kane

Αέρινο ταγιέρ στο χρώμα της άμμου από την ανοιξιάτικη συλλογή για το 2014 του Christopher Kane. Το σακάκι φέρει ιδιότυπο δέσιμο με πολυτελή, ας το πούμε, «σπάγκο», παραπέμποντας στις ανασκαφές της Etheline, που μόλις τακτοποίησε επαγγελματικά τα παιδιά της αποφάσισε να γίνει και αρχαιολόγος.

Jil Sander

Κλασικό μαντώ Jil Sander από την ανοιξιάτικη συλλογή του οίκου για το 2014. Το «ρίχνω κάτι πάνω μου και πετάγομαι στο περίπτερο» της Etheline. Ναι, αυτό που κρέμεται στον καλόγερο της εισόδου του σπιτιού στο Bronx.

Ο Eli Cash

Η ανοιξιάτικη ανδρική συλλογή της Etro για το 2014, σου λύνει τα χέρια, αν είσαι περιπετειώδης τύπος, στυλιστικά και μη, συγγραφέας που φωτογραφίζεται για τα εξώφυλλα των βιβλίων του με δυο φιδούκλες στα χέρια και – κυρίως – καταπιεσμένος καουμπόης του ευρύτερου Manhattan.

 Etro

Για λίγο πιο άγριες καταστάσεις, όπως σκαρφάλωμα στο σπίτι των Tenenbaums ή hanging out με περουβιανές μαϊμούδες, σου λύνουν τα χέρια και οι Dsquared, με την ανοιξιάτικη ανδρική συλλογή του τρέχοντος έτους. Στην περίπτωση αυτή, έχεις και το καταλληλότερο καπέλο.

Dsquared

Ο Chas Tenenbaum

Nike

Άνοιξη μπαίνει ξανά, το κλασικό κόκκινο της αγαπημένης φόρμας Nike του Chas μπορεί να αντικατασταθεί από αυτό το θεσπέσιο βαθύ πράσινο, στα όρια του κυπαρισσί (σκούρο «βατραχί», αν θέλετε). Απέξω άνεση κι εμφάνιση ο Chas και τα αξιολάτρευτα τέκνα του. Από μέσα όχι τόσο, αλλά αν σκεφτείς τί έχει περάσει ο άνθρωπος στη – σεναριακή – ζωή του, πάλι καλά να λες.

Ο Richie Tenenbaum

O Richie παράτησε το τέννις και γύρισε στην οικογενειακή εστία μετά από ένα μεγάλο ταξίδι και μια μεγαλύτερη υπαρξιακή – νευρική κρίση.

Missoni

Η ανδρική συλλογή της Missoni για την άνοιξη του 2014 μας δίνει το αγαπημένο του ριγέ, το κλασικό του σακάκι, με λίγο πιο στενά πέτα και παντελόνι σε μπεζ – καφέ au lait αποχρώσεις. Κορδέλα για τα μαλλιά δε μας δίνει, αλλά αυτή ανήκει στο αθλητικό του παρελθόν, non;

Berlutti

Ο Richie σίγουρα θα εκτιμούσε και την ανοιξιάτικη συλλογή του οίκου Berlutti, παρότι το ριγέ του συγκεκριμένου συνόλου περιορίζεται μόνο στη ζακέτα.

Ο Herman Blume

Louis Vuitton

«Θα ντυθώ γαμπρός». O Herman το αποφάσισε, η Etheline συμφώνησε, ο οίκος Louis Vuitton το πραγματοποίησε. Παπιγιόν και μπουτονιέρα, μαύρι – γκρι ασημίζουσα πολυτέλεια.

Η Margot Tenenbaum

Η ζεστή καφέ γούνα της Margot, για τις κρυφές επισκέψεις της στην ταράτσα του πατρικού της. Για να έχει κάτι να χαϊδεύει, όσο δε βρίσκεται μέσα στη μπανιέρα. Όσο της λείπει αυτό που αγαπάει. Όσο καταφέρνει να είναι δημιουργική, παρακάμπτοντας τα φαντάσματα μέσα της.

Myksa

Οικολογική γούνα του ελληνικού διδύμου που κρύβεται πίσω από το brand με το περίεργο όνομα «Mykσα» και κυκλοφόρησε την πρώτη capsule συλλογή της φέτος το χειμώνα.

Lacoste

Ριγέ πόλο φόρεμα Lacoste. Σε κάθε κλασική συλλογή της εταιρίας. Το συγκεκριμένο είναι το μοναδικό εναπομείναν στο Asos.com. Και δεν πρόλαβα το 10άρι κι είμαι, να σκάσω είμαι, ευτυχώς θα σκάσω μέσα στη γούνα.

MCM

Τσάντα MCM, μοντέλο EvaLux, από τη χειμωνιάτικη συλλογή της εταιρίας για το 2013-14. Το βουργουνδί θα φορεθεί πολύ και την άνοιξη.

ASOS loafers

Κλασικά loafers από το Asos. Η Margot αγαπάει τα loafers λόγω της άνεσής τους. Είπαμε, στην οικογένεια αυτή μετράει πολύ η άνεση.

ASOS

Εναλλακτικά, η Margot θα έβαζε και αυτά τα – εξίσου άνετα με τα loafers – brogues, πάλι  Asos.

Accessorize

Μπαρέτες από το Accesorize για το κοντό καρέ της Margot. Στην αριστερή πλευρά της χωρίστρας. Μια κάθετη γραμμή στο ίσιο καρέ και το μελαγχολικό της βλέμμα.

Trivia: Ο Wes Anderson βάσισε την ταινία του σε μια παλιότερη αμερικάνικη ταινία του Orson Welles με τίτλο «The Magnificent Ambersons». Θα τη δω σύντομα. Είναι ευκαιρία να δω πώς ντυνόταν οι αμερικάνικες upper middle class οικογένειες τη δεκαετία του 1940.

3 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.